The beautiful place named Sapa

1 november 2017 - Sapa, Vietnam

Omdat ik maar eens een chill-dagje heb genomen, zal ik jullie eens over Sapa vertellen. Gisteravond ben ik teruggekomen van een 2 daagse trip naar Sapa en wat was het daar mooi!
De heenreis in de slaapbus was, hoe zal ik het noemen, een aparte ervaring. Vergelijkbaar met de stranded wizard bus in Harry Potter 3.

Sapa is een stad in het noorden van Vietnam, wat bekend staat om haar prachtige bergen en rijstvelden. Ook kun je hier de Fansipan vinden, de hoogste berg van Indochina. Ik verbleef in een homestay in een lokaal dorpje, zo'n 10 kilometer van de grote stad af, ben ook heel blij met deze keuze! De stad zelf is niet zo spectaculair, het is enorm zonde dat de stad zo commercieel aan het worden is en er enorm veel hotels gebouwd worden door het opkomende toerisme.

Ondertussen ben ik zo'n 30 kilometer rijker in de benenwagen, het was wel weer even wennen want zoals jullie weten vind ik het niet erg om lui te zijn 😛 De eerste dag gingen we flink hiken in de bergen, we hadden enorm veel geluk met het weer want het was zonnig en helder, helaas had het de dag er voor wel geregend dus was het nogal modderig. Gelukkig kregen we hulp van een aantal locals, enorm lieve vrouwen die het leuk vinden om een woordje Engels te leren. De hellingen waren soms enorm stijl en glad, en gevalletje van dat als je viel, je enorm hard en ver naar beneden ging 😂 De omgeving was echt prachtig, ik zal wat foto's uploaden want het is gewoon niet te beschrijven!

Na de eerste hike konden we relaxen in het homestay en hebben we heerlijk gegeten. Na nog een paar potjes kaarten met het groepje was het tijd voor bed, en ik heb in tijden niet zo goed geslapen 😂

De tweede dag hebben we iets minder lang gelopen en enkel over verharde weg. Verharde weg betekend wel dat er soms ineens een riviertje tussen zit, enorme gaten en hele stijle hellingen voorkomen. De tweede hike bestond meer uit dorpjes bezoeken dan echt de bergen in gaan, maar ik denk ook dat niemand daar meer echt puf voor had..

Ik heb de afgelopen dagen echt genoten en weer een andere (ook betere) kant van Viernam gezien.

Ondertussen is het vandaag al weer mijn laatste dag in Hanoi, ik ben de stad zo beu en vertrek morgenochtend richting Cat Ba.

Dus, to be continued 😘

1. Ina:
    1 november 2017
    Mooie foto's hoor en leuk om te lezen
  2. Tante syl:
    Go girl💃Geniet😘dikke knuffel
  3. Oma Corry:
    1 november 2017
    fijn dat je zo geniet en heel leuk om te lezen !!
  4. Wim jh steuns:
    1 november 2017
    Je schrijft leuk en spontaan, kijk uit naar de volgende blog!
  5. Lisan Traas:
    1 november 2017
    Leuk geschreven Miek en wat ben je een bofkont dat je dit allemaal mag mee maken! Succes met het volgende tripje! Ben alweer benieuwd! 😘
  6. Edwin J.C. Cleymans:
    2 november 2017
    Goe bezig ... je schrijfstijl is boeiend, je laat je lezers meeleven. Job well done ... de aanhouder wint ;-)