The island of Cat Ba

6 november 2017 - tt. Cát Bà, Vietnam

Cat Ba, Halong Bay & Monkey Island

Lieve iedereen,
Allereerst wil ik even laten weten dat ik veilig ben en niet in de buurt van de tyfoon zit! Deze vind plaats in het midden & zuiden van Vietnam, ik zit nu nog in het noorden. Dus op een paar flinke muggenbulten ben ik helemaal in orde. Het plan was wel om rustig aan richting het midden te gaan vertrekken, maar ik wacht alles nog even af! Dat is het fijne aan geen planning hebben 😛

Ik zit op m'n bus naar Ninh Binh te wachten, na bijna 5 dagen door te hebben gebracht in Cat Ba, en wat is het hier prachtig!
De dag van aankomst was het 28°C met een volle zon, bloedheet maar oh zo lekker. Ook kan ik hier eindelijk weer fatsoenlijk ademen wat in Hanoi wel anders was! 😂 Cat Ba is een heel toeristisch eiland, je vind er dus ook spagetti, pizza, burgers en friet op de menukaart. Het eiland ligt bij het bekende Halong Bay, één van de natuurwonderen.

De tweede dag heb ik een boottocht gedaan naar onder andere Halong Bay en Monkey Island, en dit was een geweldige ervaring! Het weer was super, de mensen heel gezellig en de sfeer geweldig. Ik ben wel twee bijna-dood ervaringen rijker, maar anders zou het allemaal zo saai zijn 😛
Tijdens de boottocht hebben we kunnen kayakken, zwemmen, snorkelen, lekker zonnen en de top van Monkey Island kunnen beklimmen. De naam zegt het al, er verblijven veel aapjes op het eiland. Ontzettende rotbeesten, maar wel leuk om eens te zien. Ze zijn enorm agressief en proberen alles te stelen, maar schattig zijn ze zeker.
Tijdens het snorkelen ben ik op een haar na bijna tegen een dodelijke kwal gezwommen en tijdens het beklimmen van de berg bijna naar beneden gerold. ( Tip: ga geen enge scherpe rotsen beklimmen op flipflops ) Maar het was het allemaal meer dan waard. Ik zal weer wat foto's uploaden want het was echt prachtig!
Dit was één van de beste dagen die ik in lange tijd heb gehad, dus heb niks te klagen!

De andere dagen heb ik een scooter gehuurd en heb ik het eiland rondgetourd, het is een klein eiland maar heel mooi! Ik heb een aantal grotten bezocht waaronder de Hospital Cave, deze grot diende als toevluchtsoord en ziekenhuis tijdens de oorlog, zeker interessant om eens te zien. Ook ben ik naar Cannon Fort geweest, de naam zegt het al, het was een fort tijdens de oorlog. Het fort is heel goed in takt gebleven en nu een toeristische bezienswaardigheid. Zeker het bezoeken waard, het is een mooi stukje geschiedenis en omdat het op een berg ligt heeft het een prachtig uitzicht.

Helaas is het weer hier wel omgeslagen en heb ik soms wat regen gehad, de komende tijd gaat het ook regenen in Ninh Binh maar ik zal nog genoeg tijd hebben voor de zon.. Ik heb weer geweldige mensen ontmoet, jong en oud, en ben weer wat ervaringen rijker!

Liefs, jullie wereldreiziger
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante syl:
    6 november 2017
    Typisch jij maar nog steeds geen flaters dus ga zo door😹en veel plezier nog😘trots op je💃🍀
  2. Wim jh steuns:
    6 november 2017
    helemaal te gek om te lezen wat je allemaal uitvreet....niet te veel naar Cat Ba gaan....
  3. Lisan Traas:
    6 november 2017
    Er reist een engeltje mee op je schouders..😉 Van de tyfoon had ik iets gehoord maar is niet echt op het nieuws hier geweest verder. De eerste week zit er ruimschoots op, op naar nog meer mooie avonturen en ja, je hebt de tijd! Stay safe en geniet!!😘😘👍😉
  4. Bianca:
    6 november 2017
    Geweldig....geniet met volle teugen van dit avontuur! Kijk alweer uit naar het volgende verhaal! 😘
  5. Jana:
    6 november 2017
    Klinkt allemaal heel gaaf miek! Ben mega jaloers, geniet er lekker van 💕😘
  6. Brittney:
    ❤️❤️
  7. Oma Corry:
    6 november 2017
    voor oma die geen reiziger is klinkt dit allemaal vreselijk spannend hoor maar geweldig om te lezen ,pas goed op jezelf en geniet !!! XXX
  8. Lisan Traas:
    Prachtige foto's! Goede keus geweest!😉