Ninh Binh and Mui Ne

16 november 2017 - Thành phố Đà Lạt, Vietnam

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets heb laten horen dus bij deze 😅 in de afgelopen anderhalve week is er weer genoeg gebeurt en dus reden voor een nieuwe blog!

De vorige blog was ik onderweg naar Ninh Binh, hier ben ik bijna 4 dagen geweest en heb weer veel mooie dingen gezien. Ninh Binh wordt een beetje als het Ha Long Bay op land gezien en dat snap ik volkomen! Samen met twee meiden die ik in het hostel heb leren kennen hebben we een scooter gehuurd en hebben we rondgetourd. We hebben onderandere een soort boottochtje gedaan en hebben en tempelpark bezocht, en niet al te onbelangrijk hebben we spitsuur in de stad overleefd! Daar ben ik toch wel een beetje trots op 😛 Tijdens de boottocht zijn we ook op een deel van de set van Kong: Skull Island geweest, was wel grappig en het leek alsof ze het aan het omtoveren waren tot slaapvertrekken. Ik zal ook weer wat foto's toevoegen!

Na Ninh Binh wilde ik eigenlijk naar Huè gaan, maar dit was door de tyfoon helaas niet mogelijk en dus heb ik een hele dag besteed aan een oplossing bedenken.. Uiteindelijk heb ik de trein naar Vinh gepakt en vanuit daar een vliegtuig naar Ho Chi Minh City.. Enorm veel geregel en geplan, maar het is allemaal goed gekomen. Om niet te veel geld uit te geven had ik de simpelste optie in de trein genomen, lekker tussen de lokale bevolking en op harde houten bankjes. Was het middelpunt van alle aandacht 😛

Ik kwam 's avonds in Ho Chi Minh aan en wat een stad is dat.. Je vindt er alles, van Starbucks tot de BurgerKing en noem het maar en het was er! Ik vond Hanoi druk en vies, maar deze stad was nog wel erger denk ik. Mijn hostel zat midden in de drukste backpackersstraat, dus gezellig was het gelukkig wel! Later nog even een biertje gaan doen, stervensduur, maar wel leuk om mensen te kijken. Uiteindelijk heb ik hele gezellige mensen ontmoet en was het weer ouderwets laat geworden. Verder heb ik in Ho Chi Minh niet zo veel gedaan.. Ik ben er 1 volle dag geweest terwijl het de 32°C aantikte.. (in zo'n drukke stad betekend dat dus enorm benauwd) en veel heb ik dus ook niet gedaan, buitenom mijn reisje naar Mui Ne geboekt.

Mui Ne is een kustplaats met heerlijk zon, zee, strand. De perfecte plaats om even te relaxen en te feesten. Ik had een geweldig hostel, direct aan het strand en een geweldige sfeer, het was wel een beetje rustig maar dat maakte niet zo veel uit. Tijdens mijn verblijf in Mui Ne heb ik nog met een meisje afgesproken wie ik in Hanoi heb leren kennen en dat was weer gezellig. We hebben zeker een avontuur meegemaakt in de lokale bus, de chauffeur had een beetje haast geloof ik en gaf niet zo om alle putten en hobbels in de weg 😂

Als je in Mui Ne bent kan je de white & red sanddunes niet overslaan, de foto's zullen genoeg vertellen! Het voelde weer even alsof ik in de Sahara was, heerlijk!

En nu ben ik dan in Da Lat, ik ben hier gisteren aangekomen en heb nog geen idee hoe lang ik hier blijf. De omgeving hier is prachtig, dus morgen ga ik waarschijnlijk een scooter huren en de buurt verkennen.

Ik heb nog maar 10 dagen in Vietnam totdat ik naar Cambodja ga, dus het zit er al weer bijna op hier 😟

Liefs

1. Oma Corry:
    16 november 2017
    leuk weer om te lezen ,en wat is het mooi daar !!Blij dat je het goed maakt en zo geniet !! liefs ,oma XXX
  2. Kitty:
    Wowwww!!! Wat een reis super Mika enjoy 👌😘
  3. Tante syl:
    16 november 2017
    Fijn om te horen dat je zo geniet meis 😘en je bent nog maar net begonnen💃 Veel plezier nog🍀
  4. Lisan Traas:
    16 november 2017
    Je ziet er goed uit meis!! Dat doet mijn moeder hart goed! 😊 en zo leuk om een beetje met je mee te reizen op deze manier! Dikke kus!😘
  5. Anita:
    16 november 2017
    Echt prachtig! Super dat je zo lekker aan het genieten bent. Zou zeggen ga zo door 👅😉
  6. Rinus en tini:
    Hoi Mika
    Wat leuk en wat een avontuur zeg! ...Dit is het eerste wat ik van je lees,mijn tel was even stuk en we waren ook weg. Super om je te volgen heel veel plezier verder nog met het reizen en leuk je te volgen!! Geniet ervan ! :)