6 weken of 6 maanden

27 april 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Weer even een blogje op deze mooie katerdag!

Een half jaar geleden vertrok ik als groentje met een rugzak naar Vietnam. Eerste keer alleen; alleen vliegen, alleen reizen. Als er iets is wat ik heb geleerd hier; je bent nooit alleen.

27 april, Ik ben al weer een half jaar van huis af. Het voelt nog altijd als een paar weken, puur omdat ik het zo naar mijn zin heb hier. Op dit moment zit ik op het balkon te turen naar de skyline van Kuala Lumpur, we hebben een hostel op de 27e verdieping voor nog geen €15 per nacht, wat een leven!

De afgelopen 6 maanden heb ik besteed in 5 landen; 43 verschillende plekken. Elke plek weer uniek. De één beter dan de ander maar elke plek anders dan thuis. Of ik het veilige thuisfront mis? Niet echt (sorry mam)

Vaak krijg ik de vraag wat ik nou echt mis van thuis; hele moeilijke vraag 😂 ik mis oprecht niet veel. Ik heb nog contact met alle dierbare vrienden en familie, soms zelfs met de ratten via videochat (daar bedoel ik mijn katten mee) Het fijne aan de technologie tegenwoordig; zelfs aan de andere kant van de wereld kan je nog "face to face" met elkaar praten! Frikandellen kan je hier ook krijgen op sommige plekken dus ook die mis ik niet 😛
Gisteravond hebben we ter ere van Willy een feestje gehad op de Nederlandse ambassade. Zelfs dat krijg ik hier mee! Hetgeen wat ik misschien nog het meeste mis is geld verdienen om meer te reizen 🙈

Er zijn een paar redenen waarom ik besloot om te gaan reizen;
- het is gewoon super vet
- ik wilde uit mijn dip komen & aan mezelf werken
- nieuwe ervaringen opdoen

En het is allemaal ook zeker gelukt! Ik heb echt de tijd van mijn leven hier, er is geen moment dat ik het niet leuk vind of het beu ben. Zelfs niet tijdens die 29 uur durende busritjes 😛 Ik ben gewoon echt happy!

Nadat 3 jaar geleden mijn passie van me af is gepakt en ik zwaar ongelukkig was, heb ik nu weer een nieuwe gevonden: duiken. Ja lekker makkelijk he 😂 het is gewoon geweldig en ik hoop er meer mee te kunnen gaan doen in de toekomst!

Safe to say dat ik het goed heb. Het einde begint wel in zicht te komen aangezien ik die bankrekening steeds meer zie krimpen. Nog een paar maanden & dan zal ik jullie weer verblijden met mijn gezelschap!

En nog even over de afgelopen tijd hier in Maleisië; wat een geweldig land!! Ik ben echt fan. De Perhentians was echt super vet. Lekker duiken met hele gezellige mensen! De omgeving is super mooi en alles is lekker basic. Ik heb zelf wat haaien gezien tijdens het duiken!! Geen great white natuurlijk maar wat reefsharks & catsharks, alsnog super vet. Maar he surprise surprise ik zit weer onder de wonden. Ik kom als een dalmatiër terug door alle littekens. Long story short: vinnen waren te klein; grotere vinnen met sokken gebruikt; blijven duiken; voeten compleet open; ik ben eigenwijs en ja nu kan ik nog altijd geen schoenen dragen omdat ze fucked zijn. 😅
Maarja ik zou geen Mika heten als er niks gebeurd op een eiland 🤸

Na 8 geweldige dagen(ja daarom zijn de wonden zo kut nu) op de Perhentians te hebben gehad besloot ik naar Taman Negara te gaan. Het oudste regenwoud ter wereld; ja het was mooi! Jungletrekking op teenslippers gekilled; slangen, schorpioenen, vieze insecten, grote spinnen & een inheemse stam gezien. Was een hele mooie plek maar veel is er niet te doen als je geen goede schoenen kunt dragen. Bloedje heet ook wel!

Na 2 volle dagen in Taman Negara besloot ik verder te gaan naar de Cameron Highlands. Bekend door de theeplantages! Wat was het kouuuud niet normaal! 's Avonds & 's ochtends was het zo rond de 14°C en overdag liep het op tot ongeveer 21°C. Ik heb medelijden met jullie in het koude Nederland! Buitenom een mooie omgeving is ook hier niet zo veel te doen, eigenlijk heb je aan één dag wel genoeg. Dus na 2 dagen genoten te hebben van de koele temperaturen was het tijd om naar KL te gaan; klaar maken voor een goed feestje! En dat was het ook zeker 😂 we zijn allemaal zo brak als een garnaal. Maar wat wil je met een hele avond gratis drank; de biertjes vloeide royaal naar binnen 😛

Buitenom een gezellig feestje met een hele leuke groep Nederlandse backpackers heb ik hier nog niet veel gedaan. Wel was het weer tijd voor de 3-maandelijkse-shoppingspree en Kuala Lumpur is daar de perfecte plek voor! Ik ben aan het bedenken wat mijn volgende stap wordt.. Ik wilde eigenlijk naar Tioman; duikparadijs maar misschien moet ik eens een keer verstandig zijn en wachten tot mijn voeten beter zijn. Ik denk dat ik me voorlopig nog wel kan vermaken hier in KL, tot ik naar Borneo vlieg!

Maleisië heeft een plekje in de top 3 gekregen; de mensen zijn zo enorm aardig & lief! Het is een heel welvarend land. Het is dan misschien wel wat duurder maar ja, het is nog altijd goedkoper dan Nederland! Als je in het weekend ergens bent word je overladen met locals; puur omdat ze zelf ook een weekendje weg gaan. Ik ben nog altijd fan van de moslimcultuur en het eten is verschrikkelijk goed. Bijvoorbeeld gisteren; Mariëtte & ik waren in een park dicht bij de Petronas towers om wat foto's te maken. Hier had je ook een klein zwembad, voornamelijk voor kinderen. Het moment dat we gingen zitten kwam er een vrouw naar ons toe met een bakje eten. Zo lief & lekker! Ze waren zelf met hun dochter die in het zwembad aan het spelen was. De mensen zijn zo gastvrij hier 😍
Het land is ook zo gevarieerd; van de paradijselijke eilanden tot aan de mooie jungles & bergen.

Deze katerkop begint nu wel echt moe te worden & gaat haar bed.. Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van deze lange blog! Het internet is ook eindelijk weer goed dus ik ga proberen om de foto's te uploaden!

Kussies 😘

1. Lisan Traas:
    Ik mis jou wel hoor! 😘😘
  2. Wim jh steuns:
    27 april 2018
    oppassen met die voeten he, die moeten je wel overal naar toe brengen...anders is het uit met de pret....geweldig reisblog trouwens, geniet ervan!
  3. Tante syl:
    27 april 2018
    Goedzo meis lekker genieten en wat is het super daar he
    Nog heel veel reis🍀💃 en als je weer in de buurt bent spreken we weer eens vlug af😘knuffel van mij
  4. Oma Corry:
    27 april 2018
    hoi lieve Mika ,wat een geweldig verhaal ,heb er weer van genoten hoor !! Zorg goed voor jezelf ,vooral nu voor je voeten ,die kan je niet missen als je veel wilt zien ,liefs en dikke kus ,oma