Thailand; de eerste indruk

15 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Ondertussen ben ik zo'n 2 weken in Thailand en ik moet heel eerlijk zeggen, het valt een beetje tegen... Omdat ik alleen reis, bepalen de mensen die ik ontmoet een groot deel van mijn ervaringen. Hier in Thailand merk ik dat er veel groepen en koppels reizen, voor een kortere tijd. Hierdoor is het moeilijk om contact te leggen met mensen! Ook hangt er een enorme feeststemming, ik houd natuurlijk van een feestje maar hier drinken ze om zo dronken mogelijk te worden. Omdat ik de afgelopen maanden in wat rustigere landen heb gezeten ben ik niet meer zo in de "feesten-tot-je-ladderzat-bent" stemming 😅 Dan was ik wel naar Chersonissos gegaan! Het komt een beetje over dat als je niet feest, je geen mensen ontmoet..

Maar, buitenom de mindere ervaring heb ik gelukkig ook weer leuke gezellige mensen ontmoet met een zelfde mindset als ik. Over één ding zijn we het meestal eens, Thailand is meer een vakantieland dan een reis-land, een feestje op z'n tijd is leuk maar écht niet elke avond! Ik heb daarom ook besloten om mijn route ietsjes in te korten, een visum verlengen kan altijd nog als ik misschien anders denk over het land. En natuurlijk, ik snap iedereen volkomen dat ze feesten en genieten, als ik maar 3 weken had had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan, maar voor mij is het iets te extreem op dit moment! 😂

Buitenom dat, en het feit dat Thailand duurder is, heeft het land ook vele pluspunten. Zo heb ik na 4 maanden weer kunnen genieten van een McFlurry en een "euroknaller" en heb ik een grote shopping-spree gehouden. Na 4 maanden dezelfde kleding dragen was ik wel toe aan wat nieuws, ben ook zeer goed geslaagd in onderandere de H&M en de Zara, they never let me down! Soms is het fijn om weer in een moderner land te zijn met dus eigenlijk ook meer comfort, ookal is het dan wat duurder.. Ook heb ik geleerd om links te rijden, zonder ongelukken!

Vandaag ben ik gearriveerd in Bangkok maar de afgelopen weken heb ik gespendeerd in Chiang Rai, Chiang Mai &, Pai; het noorden van Thailand. Ik begon in Chiang Rai en dat is zeker ook een goed startpunt. Het is rustig en heeft een leuke sfeer, de nachtmarkt was enorm leuk en het eten was goedkoop! Ook vind je hier de "Witte Tempel" waar jullie misschien al wel een foto van voorbij hebben zien komen. Hier had ik nog een hele goede indruk! Ook heb ik hier kennis gemaakt met de beroemde 7/11, een supermarkt-keten waar je werkelijk waar alles kan vinden!

De volgende stop was Chiang Mai, na Bangkok de grootste stad en wauw, dit was even wennen na al die tijd in Laos! Een McDonald's, Burgerking & Starbucks op de hoek en grote shoppingmalls met oa H&M, Zara, Esprit, Playboy, Swarovski en noem maar op, ze hadden het! Wat ik wel goed merkte aan deze stad was dat Thailand een populair land is onder de Nederlanders, damn! En dat oude mannen echt hopeloos kunnen zijn.. In de straat achter mijn hostel had je een grote straat met ongeveer 30 barretjes en cafe's. Het enige volk wat je hier kon vinden waren oudere, Westerse mannen en jonge, mooie Thaise vrouwen/meisjes en wat ladyboys natuurlijk. Welkom in Thailand 😂

Na een paar dagen enorm veel te hebben gelopen, (in grotere steden verdwaal je makkelijker) besloot ik naar Pai te gaan. Iedereen die ik tegen ben gekomen zweerde bij deze plek, het moest er ge-wel-dig zijn! Beetje een teleurstelling.. Ik denk dat het kwam omdat ik door alle verhalen hoge verwachtingen had, ik mijn hostel niet super vond en ik natuurlijk Laos gewend ben. Ook is het droogseizoen en is het er erg stoffig! Het principe van het stadje is leuk, de sfeer is goed en ze hebben er echt enoooorm lekker eten op de nachtmarkt! Maar ik had meer verwacht door alle verhalen. Wat ook erg zonde is aan deze plek is dat ze (wat ik heb gehoord) veel afval verbranden in de omgeving en hierdoor heb je eigenlijk altijd een waas in de lucht. Het hostel waar ik in zat was echt een beetje een party-hostel. Als je niet feestte was het moeilijk om contact te maken! De omgeving was buitenom dat het erg droog was erg mooi! Had het ook niet willen overslaan!

Maar over het algemeen valt Thailand hierdoor een beetje tegen. De locals zijn echt enorm aardig, het eten is lekker en er is genoeg te zien, maar tot nu toe is Thailand niet echt mijn land! Nu is het wel zo dat nu ik in Bangkok ben ik me wel wat beter voel, gewoon de sfeer die je hier hebt is echt Azië! Misschien komt het omdat ik dringend weer eens naar het strand moet. 😂

Ik heb Thailand ook echt nog niet opgegeven, ben heel benieuwd naar wat het nog te bieden heeft!

Kleine prijsindicatie; (gemiddelde prijzen)
Cola; €0,50
Avondeten; €1,50 - 2,50
Nacht in een dorm: €6
Pakje sigaretten; €2,15 (Winston)
Bier; €2,30 (grote Chang)

En wees gerust, ik ben niet depri, ik ga nu niet de eerste vlucht naar huis boeken (was verleidelijk met carnaval), oid, sommige landen vallen nou eenmaal tegen. Zo ben ik genoeg mensen tegen gekomen die Laos niks vonden! Het is maar net waar je van houdt. Voorlopig blijf ik nog even in Thailand want er is nog genoeg wat ik wil zien en doen!

Toedeloe

1. Tante syl:
    15 februari 2018
    Weer fantastisch geschreven Mika.
    Ik snap je reactie wel, toen ik naar Maleisië was geweest Penang en een dag naar Thailand viel dat ook Heel erg tegen.
    Maleisië is 1000 keer mooier.
    misschien je volgende bestemming? 😘💃
    Knuffel van ons 💋
  2. Ina:
    15 februari 2018
    Mooi geschreven jammer dat het een beetje tegenvalt maar kan dan maar beter worden ergens anders he goede reis nog en genieten maar
  3. Wim jh steuns:
    15 februari 2018
    gewoon relativeren, inderdaad, weer een evaring rijker, er ligt nog genoeg moois in het verschiet!, leuk geschreven, grt Wim.
  4. Lisan Traas:
    15 februari 2018
    Toch weer hele mooie plaatjes hoor! Het is mooi te ervaren dat elk land weer zo anders in elkaar steekt. En ik zit hier stiekem te grinniken...te veel feestjes en alcohol! Miek!! Het komt nog eens goed! 😜 Geniet van het zwervend bestaan en mooi dat je de betrekkelijkheid kan zien. Maak er gewoon je eigen feestje van. Dikke kus! 😘😘
  5. Oma Corry:
    15 februari 2018
    hoi lieverd ,weer een mooi verhaal geschreven !!! en geen feestneus meer begrijp ik . Ik hoop dat je het op je volgende bestemming weer fantastisch hebt ,dat horen wij wel weer !! liefs en dikke kus !!!