Langkawi & Penang

10 april 2018 - Butterworth, Maleisië

Ik ben ondertussen iets meer dan een week in Maleisië & I love it! Het is weer veel anders dan de andere landen maar op een goeie manier. Ik begon in Langkawi, een duty free eiland dus alles is daar echt goedkoop! Helaas is dat het dus niet overal, maar ach.
Maleisië is een moslimland dus alcohol is een stuk duurder, vind ik eigenlijk helemaal niet erg. Ook sigaretten zijn duurder, misschien wordt het dan eindelijk eens tijd om te stoppen? (Nee grapje, is alsnog de helft van de prijs in Nederland) Het is fijn om weer eens in een andere cultuur te zijn, ik vind het zelf nogsteeds een fijne cultuur! En het eten 😍😍 safe to say; de eerste indruk is goed.

Langkawi was echt een bizar groot eiland maar het had een goede sfeer. Het strand was mooi, het water alleen niet zo helder. Oh en echt vies warm, daardoor is het zicht tijdens het duiken ook shit en had ik besloten het niet te doen. Buitenom chillen, goed eten en op het strand hangen heb ik ook een dagje een scooter gehuurd; het blijft echt de beste manier om een plek te verkennen!
Het zou mijn blog niet zijn of er zou iets (bijna) fout zijn gegaan; ik ben echt op een haar na bijna gebeten door een aap. Nee het was niet mijn schuld. Deze keer dan. Ik was naar de top van een berg gereden, midden in de jungle, echt super mooi! Maar ja je raad het al; overal aapjes. Op de terugweg zag ik een hele familie aan de kant van de weg zitten (nee geen baby's, daar heb ik van geleerd. Aap + babyaap = boze aap) dus op een veilige afstand stopte ik om een foto te maken. Toen kwam er alleen een klootzak in een auto vanaf de andere kant die het leuk vond om te toeteren. Je raad het al; boze aap. Boze aap kwam op me af met best scherpe tandjes bloot maar gelukkig draaide de motor nog en kon ik net optijd wegrijden. Aanval van een aap overleven kan weer van de bucketlist!
Nee maar buitenom het aapincident (is dit een woord?) wat het een erg mooie rit. Helaas was het goed bewolkt dus het uitzicht vanaf de berg (881m) was niet super, maar de omgeving op zich was het 't waard!

Verder ben ik echt fan van de gastvrijheid in dit land, iedereen is zo aardig en behulpzaam!

Maar na mijn apenconflict besloot ik dat het tijd was voor de volgende stop; Penang
Penang staat vooral bekend door het gedeelte Georgetown. Hier heb je enorm lekker eten en mooie streetart. Verrassend; mijn dagen bestonden uit rondslenteren door de stad. Eigenlijk is het een eiland maar het is door een grote brug connected aan het vaste land. Ook is het "eiland" volgebouwd met wolkenkrabbers en mooie gebouwen. Ik vond het iets te warm (35°C en benauwd) om kilometers te lopen dus ik ben enkel in Georgetown geweest. 's Middags lag ik meestal in bed bij de airco want het was echt te warm. Na bijna een half jaar in Azië zou je denken dat ik gewend ben aan de temperatuur; not!

Ondertussen zit ik in de nachtbus naar de Perhentians; een plek waar ik al lang naar uit kijk. Het duiken moet hier echt geweldig zijn, het is super simpel en niet zo groot. Ben benieuwd hoe lang ik er 'vast" zal zitten 😛 er is enkel electriciteit tussen 19:00 en 07:00 en het bereik is er slecht. Jullie moeten dus nog even wachten op alle foto's! Deze meid gaat back to the basics, met veel plezier!
Dus mochten jullie niks van me horen; ik ben niet dood (ok misschien) ik ben alleen op een klein bountyeiland in de oostkust van Maleisië!

Kussies 😘

1. Tante syl:
    😹😹😹typisch jij
    Tja de apen he
    Geniet meis en ik wacht met smart op je volgende story 😘
  2. Wim jh steuns:
    10 april 2018
    mooi blog!, goed idee voor hier die elektriciteitstijden!
  3. Oma Corry:
    10 april 2018
    wat een apenbelevennis zeg !! Is ook een nieuw woord denk ik ??
    Verder weer een leuk verhaal en blij dat je het zo fijn vind overal ,houwen zo !!! kus ,oma
  4. Ina:
    10 april 2018
    Wat heb je toch mooie verhalen zou er maar een boek van maken genieten maar hoor neemt niemand je meer af
  5. Lisan Traas:
    Geweldig verhaal weer! Zit met een grijns te lezen. 😁😁
  6. Chistina:
    11 april 2018
    Dag lieffie komt mij bekend voor dat apen probleem. Achter glas in de dierentuin zijn ze best leuk. Maar een los lopende aap is oppassen.
    Ik zit nu op Sardinië het weer valt een beetje tegen. Temperatuur goed maar weinig zon. Maar het is een prachtig eiland en ik heb veel lol mer de Italianen . Mijn beetje Spaans en Frans en mijn theater taaltje verstaan we elkaar toch grotendeels.
    Ik vind de Italianen een zeer charmant volk. Ga Je goed xxx c