Koh Tao

28 maart 2018 - Ko Tao, Thailand

Brak & verdrietig zit ik op de boot van Koh Tao naar Krabi, wat heb ik een geweldige tijd gehad! Hoe ik Thailand eerst niks vond naar hoe ik niet meer weg wil.. Koh Tao staat zeker in de top 3 van meest geweldige plekken! Ik heb helaas nog maar 6 daagjes over voordat mijn visum verloopt en besloot om toch nog wat andere plekken te bezoeken voordat ik naar Maleisië vertrek, maar wat was het zuur om doei te zeggen tegen de meest geweldige mensen. Nu vraag je je misschien af wat zo'n klein eiland nou zo geweldig maakt? Nou hier komt ie;

Koh Tao is geen groot eiland, er zijn niet veel (verharde) wegen en het staat bekend als " Island of death " dit door een aantal moorden. (Als je de verhalen wilt weten, google 'koh tao moorden') Het eiland wordt gerund door de maffia en politie is corrupt, hierdoor zijn er steeds meer militairen op het eiland te vinden om het een beetje onder controle te krijgen.
Hoe ik me er dan toch bijna 3,5 week heb kunnen vermaken? De sfeer is enorm leuk onder alle mensen! Het is een prachtig eiland dat ook bekend staat voor de prachtige divesites en de gezonde koraalriffen, heerlijke stranden en gewoon een uberrelaxte sfeer. Een scooter huren is bijna noodzakelijk om de mooie plekjes te vinden, doodeng soms, maar het oh zo waard. Ik ben een echte Aziaat aan het worden en kan nu ook met 3 mensen op de scooter rijden 😛 voordat ik op Koh Tao aan kwam had ik maar één keer met iemand achterop gereden in Vietnam. In Nederland wel meer natuurlijk want luie vrienden (luv) maar toch weer een goeie skill voor op mijn CV!!

Ik heb 2 duikbrevetten gehaald; open water & open water advanced, ik mag nu tot een diepte van 32 meter duiken en dat is zoooo onwijs gaaf! Ik heb deze bij Impian Divers gehaald wat zeker een aanrader is, het is een Nederlandse duikschool en super gezellig. Sowieso is de sfeer onder alle duikers echt top!
Het hostel waar ik verbleef heeft ook veel bepaald in mijn ervaring. Het hostel bestaat nog maar 2 maanden dus het was soms wat rommelig maar het wordt gerund door de meest lieve zussen & hun nicht. De eerste avond was ik al fan, met z'n allen eten, Wan is de beste kok ooit, gitaar + ukelele er bij en zingen maar! De sfeer in het hostel was amazeballs, iedereen suuuper sociaal en veel mensen die alleen reisden. De dagen begonnen vaak met een ontbijt en dan was het beslissen naar welk strand of viewpoint we die dag gingen, vaak met een hele groep wat het extra gezellig maakte. Ik heb echt de meest leuke mensen ontmoet, de meesten bleven ook voor langer dan een paar nachten! We zijn al bezig met een reünie 🐝 Op mijn verjaardag kreeg ik zelfs cadeautjes en een bbq, kan niet beter dus! En oh mijn god, ik heb gewoon frikandellen gegeten hier!! Eerst drop en kaas, nu frikandellen. Ik heb mijn portie Nederland weer gehad!
Een ander goed punt van Koh Tao is dat iedereen, ja ook locals, flink bezig zijn met het milieu en alle vervuiling. Regelmatig zijn er speciale duikdagen om plastic uit de zee te halen, er wordt koraal gekweekt, er wordt zo veel mogelijk gerecycled en veel plekken zijn eco-friendly.
Ook was het een goeie plek om zo eens in de tijd te feesten! Ik ben echt niet meer van het vele feesten maar hier was het steeds toch echt gezellig, vooral op mijn verjaardag. Wel heb ik er een nieuwe vijand bij genaamd tequila, het blijft me verlijden maar de volgende ochtend je wakker met barstende koppijn en een pijnlijke lip van alle limoen 🙄

Ik voelde me er dus vooral enorm thuis! Het was fijn om voor langere tijd op een plekje te zitten, ik ben ook al weer 5 maanden onderweg! Koh Tao zal echt voor altijd in mijn hart zitten en ik ga zeker terug. Ik denk niet dat ik ooit eerder zo verdrietig ben geweest over het verlaten van een plek en dat zegt wel wat..

Dit was de update weer voor nu! Ik ga nog even brak en verdrietig in de zon op de boot liggen, toedelssss 😘

1. Ina:
    Goede reis verder
  2. Lisan Traas:
    😘😘....
  3. Gert:
    28 maart 2018
    Weer een top verhaal👍Het is alsof je erbij bent.dat heb je van je moedertje🤔
  4. Oma Corry:
    28 maart 2018
    hoi lieverd ,bedankt weer voor een prachtig verhaal !! Ik hoop dat je het op je volgende stop weer net zo fijn hebt ,kus , oma
  5. Tini van de Guchte:
    28 maart 2018
    Mooi verhaal ! Veel plezier en goede reis verder .En wat betreft de tequila.......vraag maar eens naar Marc zijn ervaring met tequila 😂😂😂😘😘
  6. Tante syl:
    28 maart 2018
    Weer genoten van je verhaal meis
    Ik wacht met smart op de volgende
    Geniet met volle teugen daar zolang je kunt 😘knuffel van ons en van bram die leer je nog wel kennen 😉 geniet maar van elke dag in je leven ⭐️💃🍀
  7. Chistina:
    29 maart 2018
    hoi mika,
    ik ben het met je eens het sfeertje in het hostel op koh tao was echt leuk.
    maar achteraf heb ik begrepen van de staff dat is ook niet altijd zo, we hebben in die periode gewoon mazzel gehad met elkaar. ik zie mijzelf niet zo gauw terug gaan naar koh tao want ik vond het er ook best duur. ik ben door gereisd naar o,a cha/am dat ligt 30 km voor hua hin ik vond cha/am fantastisch. de meeste vakantie gangers daar zijn thaise mensen die veelal in bangkok wonen. daar is de sfeer echt veel meer thais en een stuk voordeliger. al met al heb ik een heerlijke vakantie in thailland gehad.
    als tip voor mensen heb ik ga in bangkok een kamer huren in het chic hostel. goede kamer maar bovenal je krijgt dan ontbijt in het daarnaast gelegen vijf sterren hotel.
    bij dit ontbijt lik je je vingers af.ik hou van afwisseling en ik zag weer dat ik voor een spot koopje naar Sardinië kon gaan en dat doe ik dan ook. jij veel plezier met je verder reizen.
    warme groet christina