Bye Thailand, Hello Malaysia!

2 april 2018 - Langkawi, Maleisië

Precies 2 maanden heb ik in Thailand gezeten, jep het bleek toch wel een tof land te zijn! Het is alsnog veel anders dan de andere landen maar de mensen die ik hier ontmoet heb hebben het zo tof gemaakt. Ik ben net aangekomen in Langkawi en de eerste indruk is al goed; crappy mini-van, hobbelige wegen en er lopen kippen rond in het guesthouse! Voelt weer goed vertrouwd aan 😛 nu wordt het weer wennen aan nieuw geld, een nieuwe taal en een nieuwe cultuur.

Nog even een samenvatting van mijn tijd in Thailand:
Nogsteeds vind ik het noorden minder, dit echt puur door de sfeer. Het is echt wel mooi maar vergeleken met andere plekken viel het een beetje tegen, het hele totaalplaatje!
Koh Chang is het eiland waar ik Thailand leuk ben gaan vinden, de echte island vibes. Een leuke sfeer, leuke mensen en echt prachtige natuur! Vanaf het moment dat ik een stap zette op dat eiland vond ik het al heel tof! Ook ben ik hier echt weer verliefd geworden op de oceaan. 'Vroegahhh' was ik altijd een enorme waterrat maar dat verdween toen ik wat ouder werd, ik denk toch voornamelijk omdat ik mijzelf niet comfortabel voelde in een bikini. Gelukkig heb ik nu zero fucks en doe ik weer waar ik vroeger zo'n fan van was!
Maar de echte highlight van Thailand was echt Koh Tao maar dat lijkt me wel duidelijk 😂😛 ik ben lichtelijk verslaafd geworden aan duiken want zelfs nu ik bijna een week niet gedoken heb kan ik niet wachten om weer het water in de springen met die 15 kilo op m'n rug! En nee dan bedoel ik niet mijn backpack 😛
Na Koh Tao ben ik verder gegaan naar Krabi waar ik precies niks gedaan heb. De geweldige viewpoints waar ik voor ging, gingen helaas niet door omdat ik snotje verkouden was. Zwemmen werd 'm ook niet omdat ik nogsteeds de flinke wond op mijn been heb, soekel. Dus 2 saaie dagen op het vaste land was weer meer dan genoeg en ging ik verder naar Koh Lipe. Dit hoorde een beetje een paradijs te zijn en echt het was prachtig hoor, maar zo zo zo veel afval op de stranden en in het water. Dus surprise surprise, ik heb 3 dagen lang afval lopen ruimen en gesnorkeld. (Niet heel slim met m'n been maar he) Niet verkeerd in principe maar toch niet helemaal wat ik had verwacht. En wat was het duuuur, pfoe! Voorbeeld; normaal is een blikje cola in de 7/11 zo'n 14 baht, op de andere eilanden 20 baht en op Koh Lipe 28 baht, alsnog maar €0,70 maar he 🙄

Nu is Thailand sowieso het duurste land waar ik ben geweest. Nou is duiken natuurlijk niet echt goed voor het budget maar het totaalplaatje is echt wel een stuk duurder!
Over het algemeen heb ik wel echt weer een geweldige ervaring gehad! Wel ben ik toe aan een nieuw land, ben heel benieuwd hoe ik Maleisië ga ervaren. Ik heb er zin innn!

Kusjes

1. Lisan Traas:
    2 april 2018
    Kijk je een beetje uit met die wond? Nog niet helemaal dicht begrijp ik. Zorg dat het niet gaat infecteren hoor! Verder ben ik ook weer erg benieuwd naar Maleisië. Je komt wat meer richting het westerse toerisme denk ik dus op plekken ook vast weer duurder. Ik vind het ontzettend knap dat je het al zo lang vol houdt met je budget. Had je eigenlijk met kerst al thuis verwacht 😂 Kortom; trots op je meisje en ik tel af tot ik je weer in mijn armen kan sluiten! Dikke kus! 😘😘
  2. Oma Corry:
    2 april 2018
    fijn weer wat van je te horen ,en dus nu in Maleisie ,ben benieuwd hoe je het daar vind !! Pas goed op jezelf en let op je been hoor .,liefs en tot horens ,knuffel van oma !!
  3. Tante syl:
    2 april 2018
    Weer een nieuw hoogte punt voor de deur 💃let maar op
    Wel wat meer toeristisch denk ik maar er zullen ook nog genoeg plaatsen zijn die dat niet zijn
    Gewoon goed zoeken 🐝
    Nog een hele fijne Pasen 🐰🐣en een dikke knuffel van ons allemaal hier 💋zonnige groetjes vanuit Yerseke 🌞
  4. Chistina:
    3 april 2018
    hoi mika ik heb het heel leuk gehad in maleisie op het kleine eilandje timor eiland.
    is nu alweer wat jaartjes terug toen ik daar was, dus misschien is het veranderd maar je kan het proberen. hou je taai en haaks. liefs christina